+ Reply to Thread
Page 2 of 2
FirstFirst 1 2
Results 11 to 12 of 12

Thread: Euthenasie

Quote Originally Posted by Katas View Post
    Ik moet dinsdag een discussie houden met nederlands over euthenasie.
    Ik zou wel wat meningen van mensen kunnen gebruiken en daarbij de argumenten die jullie hebben?
    Ikzelf moet voor euthenasie zijn, hoop dat er wat uitkomt wat ik kan gebruiken voor me discussie :P

Een van me belangrijkste redenen dat ik voor euthenasie ben is dat een mens over zijn eigen leven hoort te beslissen, je kan een mens niet verplichten om hem te laten lijden dat is niet humaan.

Ook hebben artsen een eed afgelegd "de eed Hippocrates", die volgt zo.
    Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten.
    Ze moeten de mensen dus de lijden verlichten en als euthenasie de enige mogelijk daarvan is, dan zou het naar mijn mening moeten kunnen.

Ikzelf ben er trouwens alleen voor als de mensen er onder lijden en mentaal in orde zijn.

Voor of tegen?
    Er staat ook gezondheid bevorderen?

De simpele definitie van gezondheid bevorderen is dood uitstellen?

Het lijkt me dat dit gewoon tegenstrijdige axiomata zijn, daar wisten Socrates en Euclides meervan, die vonden:

Als uit je principes een tegenstrijdigheid kan worden afgeleid zijn je principes bullshit.

Maar zelf ben ik voor euthenasie, en zelfmoord zonder duidelijke reden op te geven. Je hoeft het van mij niet te verandwoorden. Je hebt niet gekozen om geboren te worden, als je ouders gaan zeiken dat het egoïstisch is, ze hadden ook geen kind kunnen nemen.

Senior Member

Quote Originally Posted by NineG View Post
    oke ik heb een paar non argumenten opgesteld door mensen die niet door denken:

het mag niet van god !
    mensen die er mee kappen zijn Quiters!
    iedereen zit wel eens in een dipje, daar moet jeje overheen zetten!
    jah hallo en dan moeten wij hun dood betalen ?! doe het dan maar lekker zelf daar gaan wij niet voor opdraaien!
    meestal doen blanke aan euthanasie! en elke keer een blanke minder is meer voor hun , je weet wel
    Haha die enerlaaste kan ik misschien wel gebruiken dat wij betalen om iemand dood te laten gaan XD
    http://i280.photobucket.com/albums/k...g?t=1267986288
    Waarom kan ik dit niet gewoon als plaatje afbeelden?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks