+ Reply to Thread
Page 2 of 2
FirstFirst 1 2
Results 11 to 15 of 15

Quote Originally Posted by Helemaal Dave View Post
    hehe mensen maken zich allemaal zo druk XD ben ik de enige die de winterspelen niet echt boeit?
    Hier nog eentje

Je bent dus niet de enige

Senior Member
    Blog Entries
    3

Me4, leuk als we een medaille winnen ofzo...

Kijk ik liever lekker het EK of WK voetbal met genot van een biertje en vrienden, en er een groot feest van maken...

JA sommige dingen maken mij wel vaderland lievend, was er gisteren best kapot van dat het niet gelukt is. Ik leef gewoon helemaal mee met zo'n wedstrijd. Doe ik met de zomerspelen ook, ieder zijn ding toch.

Me 2. de ander flipt weer totaal met een EK of een WK XD

ik hou van onze schaats wereld. tis de sport waar wij Nederland al 100 jaar in domineren
    en tsja op de olympische spelen is dat dus best speciaal

was gister dus zwaar kut XD

en ik hou wel van dat nederlandse gevoel. trots zijn op je land
    dat mist nederland me te veel vind ik

dubbelpost excuses

Maar fock yeah!!! voor de eerste keer in de geschiedenis een medaille in de sneeuw!!!!!
    en het is de 100e medailles !!

de finale:
    http://nos.nl/os2010/video/140145-go...auerbreij.html

podium:
    http://nos.nl/os2010/video/140159-fl...auerbreij.html

100 medailles:
    http://nos.nl/os2010/video/140150-10...medailles.html

Goud voor Sauerbreij bij het snowboarden

VANCOUVER - Snowboardster Nicolien Sauerbreij heeft vrijdag in Vancouver olympisch goud veroverd op de parallel reuzenslalom. De Nederlandse versloeg op Cypress Mountain in de finale de Russin Ekaterina Iljoechina.

Ongeloof op het gezicht van Sauerbreij. FOTO ANPVolgens sportkoepel NOCNSF is het de honderdste gouden medaille van Nederland in de geschiedenis van de Spelen. Het is de eerste keer in de historie van de Winterspelen dat Nederland een medaille wint in een sneeuwsport.

De laatste medaille die niet bij het langebaanschaatsen viel, was in 1976. Destijds veroverde kunstrijdster Dianne de Leeuw in Innsbruck zilver.

In de stromende regen kwalificeerde de 30-jarige Amsterdamse zich vrijdag als tweede voor de beslissende fase om de medailles. Ze versloeg vervolgens de Duitse Isabella Laböck, in de kwartfinales de Oostenrijkse Claudie Riegler en in de halve finales de Duits Selina Jörg.

Sauerbreij was twee keer eerder actief op de Olympische Spelen. De Nederlandse faalde opzichtig in Salt Lake City (2002), waar ze niet door de kwalificaties heenkwam. Sauerbreij droeg in de Amerikaanse stad bij de openingsceremonie de Nederlandse vlag. Vier jaar geleden tijdens de Winterspelen van Turijn eindigde ze als twaalfde.

Favoriet

Sauerbreij gold in Vancouver als één van de favorieten voor eremetaal. Ze won in januari de wereldbekerwedstrijd in het Oostenrijkse Kreischbergen en stond een paar keer op het podium. De Amsterdamse bereidde zich op de Spelen voor op Mount Washington. De sneeuwomstandigheden op Cypress Mountain waren te slecht om daar te trainen. Ze was op alles voorbereid.

Vooral op steile pistes is ze een van de besten van het snowboardcircuit. Cypress Mountain werkte wat dat betreft niet echt mee. ,,De condities hier waren heel zwaar. Het wordt een loterij'', zei ze na de enige trainingsdag op de berg bij Vancouver.

Sauerbreij staat al sinds haar tweede op de ski's. Vader Maarten is een skileraar. Op haar twaalfde begon ze aan snowboarden. Vanaf 1998 werkt ze het volledige wereldbekercircuit af.

De laatste jaren werd ze geregeld geplaagd door blessures, aan de rug en voet. Vier jaar geleden overwoog ze na de Winterspelen van Turijn te stoppen. ,,Gelukkig heb ik dat niet gedaan.''

Bizar, ik kan het niet begrijpen

Snowboardster Nicolien Sauerbreij kon vrijdag nauwelijks bevatten dat ze de nieuwe olympisch kampioene is op de parallel reuzenslalom. ,,Ongelooflijk dit succes. Wat bizar onder deze omstandigheden. Het was een kwestie van overeind blijven en het droog houden'', zei ze kort na afloop van de wedstrijden op Cypress Mountain, die in de stromende regen plaatshadden.

De 30-jarige Sauerbreij veroverde de honderdste gouden medaille voor Nederland op de Olympische Spelen. Dat wist ze niet: ,,Is dat zo? Nou, dan ga ik dat vieren, samen met jullie allemaal.''

Gemser: Dit kon niet beter

Chef de mission Henk Gemser was vrijdag bijna sprakeloos over de gouden olympische medaille van snowboardster Nicolien Sauerbreij op de parallel reuzenslalom.

,,Dit kon niet beter, dit kon niet beter'', waren de enige woorden die hij kon uitbrengen nadat de 30-jarige Nederlandse op Cypress Mountain in de finale de Russin Ekaterina Iljoechina had afgetroefd.

Profiel: Nicolien Sauerbreij

Geboren: 31-07-1979, De Hoef

Discipline: Snowboard, parallel reuzenslalom

Trainer: Maarten Sauerbreij

OS-deelname: 3x, Salt Lake City 2002 niet door kwalificatie, 12e Turijn 2006, 1e Vancouver 2010.

Erelijst: Goud OS Vancouver 2010; 2008, winnares wereldbeker parallel reuzenslalom, wereldbeker algemeen; 2e eindklassement wereldbeker parallel reuzenslalom 2003
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/37335...owboarden.html

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks